Köpvillkor

Dessa villkor gäller mellan dig som beställare (kund) och oss som säljare (företag).
Där säljaren eller vi nämns i villkoren menas företaget Mankans MC som äger och driver motorcycleparts.se
Kontaktuppgifter hittar du på www.mankansmc.se

Köpinformation
Är du under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att få beställa hos oss.
När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen.
Denna lag skyddar dig som konsument när du handlar på distans, mer information hittar du hos Konsumentverket.
Säljaren reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom.
Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor.
Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Produktinformation
Vi strävar alltid efter att på ett riktigt sätt beskriva varje produkt med text och bild.
Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter på webbsidan, meddela oss gärna om du hittar felaktigheter eller tveksamheter.
Vid produkter som har liknande utseende men olika beteckningar kan exempelbilder användas (t.ex. Tändstift eller oljefilter)

Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas ut när du slutfört din beställning. Där finner du uppgifter om vad du köpt med priser och fraktkostnad. Om något är fel med beställningen, kontakta oss snarast.

Priser
Alla priser anges i svenska kronor. Moms ingår på alla varor. Olika momssatser kan förekomma (25%,12% eller 6%)
Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning och för eventuella prisfel.
Du betalar alltid det pris som visas när din beställning utförs, om du köpt en vara till ett felaktigt pris meddelas du om detta och du får tillbaka dina pengar.

Betalning
Nätbetalningar sker enklast med Swish. Vi är anslutna till Swish handel, vilket innebär att du bara behöver logga in på din Swish och godkänna ordern.
Vill du betala med kort eller faktura så går det via Payson, se nedan.
Vid avhämtning i vår butik ser vi helst att du betalat din order i webshopen, men det går även att betala kontant eller med SWISH på plats.

Betalning med Payson 
Payson är en del av SVEA Ekonomi, och erbjuder trygga betalningar med VISA, MasterCard eller internetbank
(Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank). Läs mer om Payson här: www.payson.se

Leveranstid
Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar för lagerförda artiklar efter det att vi har mottagit din beställning.
Vid köp av restnoterade / icke lagerförda varor beräknas leveranstiden till 5-15 dagar. Vi skickar då hela din order samtidigt.
Om stora avvikelser skulle uppstå kontaktar vi dig

Fraktkostnad Fri frakt på ordrar över 1500 kr
Ordrar under 1500 kr har en fraktavgift på 79 kr
Vi avhämtning i vår butik i utgår ingen fraktkostnad.

Frakt
Vi skickar spårbart med Postnord eller annan lämplig Speditör och du kommer att få en sms avisering när du kan hämta din försändelse på närmaste utlämningsställe. Om paketet är trasigt ska du anmäla det direkt vid utlämningsstället.
Du kan även välja att hämta din order vid vår butik i Åby utanför Norrköping,
kontakta oss innan för aktuella öppettider.

Hämtar du inte ut ditt paket så vi får det i retur kommer vi att fakturera dig 300kr för returfrakt och administration.

Garanti
Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare.
Vi följer konsumentköplagen och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum behandlas enligt denna.

Ångerrätt och byten

Du har full bytes- och returrätt (ångerrätt) i 14 dagar efter det att du mottagit varan.
För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd, i sitt original emballage och alla eventuella etiketter ska sitta kvar. Kläder får givetvis provas men reservdelar får inte monteras.
Ångerrätten gäller ej produkter som vi specialbeställt åt dig.
Kontakta oss innan du returnerar en vara. Du står för returfrakten men vi kan hjälpa dig att ombesörja den. Vi löser ej ut varor som returneras mot postförskott / efterkrav. Du ansvarar för varan tills vi mottagit returen.

Reklamationer
Har du fått fel eller trasig vara eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp?
Det är viktigt för oss att du är nöjd med din vara, kontakta oss så att vi kan enas om en lösning.
Vi står för givetvis för fraktkostnaden om vi gjort fel.
Gods som är fraktskadat måste anmälas direkt till fraktföretaget / utlämningsstället.

Säkerhet och behandling av kunduppgifter

I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.
Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part.
Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall.
Vi får ingen information om dina kortuppgifter eller kontouppgifter då betalning sker via Payson.

Force Majeure
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.